Osoba z niepełnosprawnością intelektualną bardzo często nie potrafi wyrazić swoich potrzeb, uczuć, jest zagubiona nawet pośród bliskich. Nauczyciel pełni często rolę mediatora i tłumacza zachowań dziecka. Kontakt z nauczycielem jest dla dziecka spotkaniem z przyjazną mu osobą, z kimś, kto podejmie trud uporządkowania jego świata, nauczenia go, że jest i że może czegoś chcieć.
Wymaga to od nauczycieli pracujących w naszej szkole dużej wiedzy, a przede wszystkim intuicji; bo nie ma jednego programu nauczania. Jest ich tyle, ilu jest uczniów. Wymaga to również dużej cierpliwości, bo nauka posuwa się bardzo małymi krokami i trwa długo. Wymaga też dużej pokory, bo to nie nauczyciel kieruje uczniem, ale to uczeń prowadzi nauczyciela odkrywając przed nim tajemnice swojego umysłu i serca.
Wykaz pracowników szkoły:
Dyrektor Szkoły Podstawowej i Szkoły Przysposabiającej do Pracy:
- Iwona Jarecka – s. Bernadetta
Nauczyciele – wychowawcy i terapeuci:
- Magdalena Chilicka, nauczyciel w zespole edukacyjno-terapeutycznym, magister oligofrenopedagogiki
- Monika Chmielewska, nauczyciel w zespole edukacyjno-terapeutycznym, magister oligofrenopedagogiki, terapeuta behawioralny
- Lucyna Chomiczewska, magister nauczania początkowego, oligofrenopedagog, neurologopeda, glottodydaktyk
- Joanna Ciszewska, nauczyciel w zespole rewalidacyjno-wychowawczym, magister pedagogiki specjalnej, dyplomowany terapeuta integracji sensorycznej, kwalifikacje do samodzielnego prowadzenia klinicznej obserwacji wybranych testów i planowania programu terapii sensorycznej
- Emilia Filipowicz, magister pedagogiki specjalnej, oligofrenopedagog
- Krystyna Kowalska – Sokołowska, magister pedagogiki, socjoterapeuta, oligofrenopedagog, trener umiejętności społecznych
- Iwona Kulbacka, nauczyciel w zespole rewalidacyjno-wychowawczym, magister pedagogiki specjalnej, oligofrenopedagog, muzykoterapeuta
- Anita Łajewska, magister pedagogiki, oligofrenopedagog
- Emilia Masłowska, magister teologii, oligofrenopedagog, studia podyplomowe – Terapia pedagogiczna
- Agnieszka Modzelewska-Januszczyk, nauczyciel w zespole edukacyjno-terapeutycznym, magister pedagogiki specjalnej, dyplomowany terapeuta integracji sensorycznej, tyflopedagog
- Ewa Piercewicz, nauczyciel w zespole edukacyjno-terapeutycznym, magister oligofrenopedagogiki, magister teologii
- Joanna Radzewicz, nauczyciel w zespole rewalidacyjno-wychowawczym, magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, oligofrenopedagog, dyplomowany terapeuta integracji sensorycznej, kwalifikacje do samodzielnego prowadzenia klinicznej obserwacji wybranych testów i planowania programu terapii sensorycznej
- Marcin Świderski, magister pedagogiki rewalidacyjnej , oligofrenopedagog, studia podyplomowe – Autyzm, pokrewne zaburzenia rozwoju
- Ewelina Tondera, nauczyciel w zespole rewalidacyjno-wychowawczym, magister pedagogiki specjalnej, studia podyplomowe – Edukacja elementarna
- Maria Walukiewicz, pedagog terapeuta, oligofrenopedagog, studia podyplomowe – Terapia integracji sensorycznej w diagramie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
- Anna Sawicka, magister pedagogiki opiekuńczej , oligofrenopedagog, studia podyplomowe – Gimnastyka korekcyjna
- Anna Zaniewska, magister logopedii, neurologopeda, studia podyplomowe – Wczesna interwencja logopedyczna
- s. Kamila Sobczuk – pedagog terapeuta, oligofrenopedagog
- Iwona Hryniewicka – pedagog terapeuta, oligofrenopedagog
- s. Rajmunda Witkowska – psycholog
- Marta Zielińska – psycholog
Pracownicy administracji i obsługi:
- Bożena Łozowska – księgowa
- Barbara Famulak – sekretarka
- Anna Szczygielska – mistrz kosmetyki wnętrz