ŚDS

Zasady przyjęcia

ŚDS
Środowiskowy Dom Samopomocy

Po wstępnej rozmowie z dyrektorem Środowiskowego Domu Samopomocy rodzice lub opiekunowie dziecka składają wniosek w miejskim lub gminnym ośrodku pomocy społecznej właściwym dla miejsca zamieszkania.

Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:

  • orzeczenie o niepełnosprawności dziecka,
  • zaświadczenie od lekarza rodzinnego o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w zajęciach,
  • zaświadczenie lekarza psychiatry lub neurologa (niekoniecznie dziecięcego) o potrzebie terapii,
  • zaświadczenie psychologa,
  • oświadczenie o stanie majątkowym,
  • zaświadczenie o dochodach rodziny,
  • opinia dotycząca sprawności dziecka – wypełnia pracownik MOPS-u,
  • wywiad środowiskowy.

Kompletny wniosek trafia do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku, które dokonuje ostatecznych uzgodnień co do form wsparcia i wydaje decyzję kierującą wraz z decyzją o ewentualnej odpłatności za wyżywienie dziecka. Decyzja jest co pół roku odnawiana.

Darowizna na rzecz naszej TĘCZOWEJ FUNDACJI